Dum morgon

Ännu en morgon tvingas jag springa till t-banan, trots att jag gick upp tidigare idag. Jag tror det är för att jag vägrar stressa i mig frukosten. JAG VÄGRAR!

Jag sitter i lugn och ro mittemot O och vi pratar om vad som står i tidningen och jag blir oftast upprörd över idiotiska politiker/skribenter/andra idioter. Och så pang är det dags att gå.

Häromdan läste jag att mannen som satt upp kameror och filmat kvinnor på offentliga toaletter blivit friad i två instanser. Det är, enligt Sveriges domstolar, inte sexuellt ofredande att filma folk i smyg när de gå på toa. Det låter som något från medeltiden. Nog borde det väl finnas någon annan liten lag som hindrar människor från att sätta upp kameror lite här och var. Det finns det säkert, men uttalandena efter rättegången var att man skulle se över lagarna och få till en förändring.
Jaha.

Så ofattbart att jag först blir förvånad istället för arg. Nu är jag mest arg igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0