Fira natten lång

Idag har jag fått ett jobb.
Det var en varm känsla.

Och nu känner jag äntligen att jag kan fira.

Fira att jag klarade projektarbetet på sex dagar (vikade hela perioden man hade på sig), klarade examensarbetet (tillsammans med E) på bara 3-4 veckor, fick en jättebra praktikplats på Bolibompa, fick jättefina komplimanger av redaktören för min audition (skrev det igår) och nu scorat ett jobb på fyran.

Jag har inte firat nåt av det och ikväll är det nog dags. Jag är riktigt, riktigt glad över mig själv.

Äntligen får O vara glad för min skulle också. Han har försökt gratta mig i nästan ett års tid, men jag tycker inte om att fira förrän ALLT är fixat. Nu känns det som att det är det. I alla fall för ett tag.

yey.

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej Loflisa! Garrtis igen och tack för senast. På tal om julklappar läste jag precis lite om Streets julmarknad precis. "Besökarna hittar både rättvisemärkt, ekologiskt och närproducerat." Kanske är något för din julklappshandel?

2008-12-13 @ 23:59:38
Postat av: Chippe

Bra att fira. Jag tror svensken i gemen är för dålig på att fira bra saker, sannolikt ett arv från den där Luther som skylls för allt trist i detta land. Men jag får en känsla att katolikerna har lättare att fira, att ta ett glas vin eller lite champagne eller en härligt gräddig bakelse när det är lite extra kul. Det räcker med att solen skiner. Så jag tycker det är bra att fira, ofta ofta. Så kan man le trots att solen verkar ha försvunnit.

2008-12-14 @ 15:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0