Snälle jag

I morse var jag hos kiropraktorn igen.

- Sådär rak har jag aldrig sett dig! sa han stolt när han tagit sig en titt på min rygg.
Nähä.

Det kändes skönt i alla fall, det är på rätt väg. Och han förklarade att den totala smärtan och yrseln jag kände hela förra veckan var min kropp som inte riktigt fattade vad som hände där ryggragen plötsligt satt som den skulle.
Lilla kropp, den är inte så smart den.

Trots att han tog det väldigt piano med mig idag, har jag ändå varit däckad fram till nu. Men det är okej. Nu är det en hantverkare i mitt kök och sätter in 0,5 kvadratmeter ekbänkskiva över diskmaskinen. Det blir nog fint trot jag. Han är väldigt snäll. I början ville jag stå och titta hur han gjorde, jag tycker sånt är lite spännande, men efter ett tag kändes det som att jag stod där för att se till att han gjorde sitt jobb. Som en övervakare. Och sån vill jag inte va!

Så nu sitter jag snällt här och låtsas att jag gör något annat. Så att han inte känner sig stressad.
Jag är så snäll så snäll.


Hantverkarskor i min hall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0