Tillbaka från jullovet

Julen är över och det blev ingen snö.
Inte i år heller.
Men ändå var det svinkallt på Skogskyrkogården när vi tände ljus på farfars grav. 

Det var härligt att träffa syster-M och A och det var härligt att se K:s A leka järnet med min O. Tänk att man kan leka kurragömma med bara två gömställen i en hel timme. Who knew?

Jag har fått en symaskin. Jag ska sy allt jag kan. Nu är det snart inga läxor längre, så då har jag tid på kvällarna för att både träna och sy. Undrar hur det känns att vara helt utan skola, det var några år sedan sist.

Det finns mycket att tänka på såhär innan livet sätter igång igen. Som till exempel varför jag alltid somnar klockan två på natten och vaknar elva på morgonen när jag är ledig. Varför vill inte min kropp ha en"normal" dygnsrytm? Var köper man nya persienner eftersom våra faller ihop? Vad finns det egentligen för golv under den fula plastmattan som fyller lägenheten? 

Nu ska jag träna och sen är det jobbdags på radion. Mera hockey måntro?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0