Ensam kvar...

Nu är jag helt ensam kvar i webbrummet...
Inte en kotte är här. Jag, praktikanten, är den enda som inte gått hem tidigare denna fredageftermiddag. Varför?

Jag sitter och funderar på om jag också ska ta mitt pick och pack och dra mig. Men... det är lite mysigt att sitta i lugn och ro och bli färdig med sitt. Dessutom ska jag inte träffa O förrän om en timme och jag har inga pengar att shoppa för.

Snart är det jul, som så många redan påpekat, och jag har bestämt mig för att bara köpa gröna presenter. Miljövänlig shopping står på Lovisas agenda i december. Det finns tusen bra webbsidor, och jag har ju inte så överdrivet många att köpa till.
Det svåra blir barnen, das kinder. En ettåring och en fyraåring. Vad vill de ha som är krav- och rättvisemärkt? Socker? Kaffe? Bomull? Kanske en fin skärbräda...

Det ska, enligt ryktet, ha öppnat en rättvisemärkt butik i Hammervillagehight nu. Det är bara att gå under Sharpnude-spåret. Så, dit ska jag bege mig nästa vecka. Då börjar julklappshandlingen på allvar. Söstra mi har redan börjat, men för henne sätter det igång redan i juli, så där ska jag inte jämföra mig.
Över och ut.


Kommentarer
Postat av: Lillesnor

Maria är helt hopplös, fruktansvärt opålitlig när det gäller alibi för julklappar. Och jag kommer går runt i ett litet moln sista veckan och tjacka mina, som vanligt...

Älskar din blogg, saknar dig



kramkram

2008-11-22 @ 01:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0