Söndag blev juldag

Jag har haft min första helt lediga helg sen i maj. Det var skönt.

I lördags halkade jag på en isfläck. Jag tog emot mig med rumpan. Sen dess har jag inte kunnat lyfta min vänstra arm högre än brösthöjd.
I går var en fantastiskt dag på många sätt.
Frukost bestod av dinkelbröd med avocado, kaffe och en croissant samtidigt som vi tittade på 30 Rock, vår nya catch-up-serie.
Sen promenerade vi i blåsten till Sickla och köpte julgardiner och fortsatte vår tradition att köpa ett nytt granpynt var varje år. Jag valde en kula med bokmärksänglar, O en fredsduva. Efter det hade jag 25 kronor kvar på mitt konto, men jag kände mig huslig och varm i hela hjärttrakten.
När vi kom hem fuskade jag lite, för jag tvingade O att hänga upp julgardinerna direkt, (jag kan ju inte lyfta armen!) fast man egentligen inte får börja förrän nästa helg. Men det behövdes.

Det är sällan julen är så viktig för mig som den är i år. Men jag känner mig verkligen pynt-pyssel-stök-bak-mys-galen nu!

Fast snön ska smälta bort till på torsdag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0