Stå upp!

Jag ska gå på stand up i morgon kväll. Eller stå upp. UPP! Det är såklart Tulle-bull som är stjärnan i sammanhanget!

STÅ UPP!

Jag vill också stå upp när jag går på stand up. Inte sitta, det blir bättre på en bar när publiken faktiskt står upp. Nu ska jag verkligen sluta tjata om de orden, men det känns så... så kampaktigt. Yes, you can! STÅ UPP!

När jag och lille-O var i London var vi på stand up på up the creek (bästa stället!), ett lilamålat tegelstenshus mitt på en ödetomt i Greenwich, och det var sjukt. Så mycket bättre än svensk stand up. Jag tror att svenska komiker tänker för mycket på att vara kontroversiella. "Titta på mig,tänk att jag vågade säga så, visst är jag galen, vågar du skratta...?" nä, det är inte särskilt kul.
aja, i'll be göd.
la la la.

Kommentarer
Postat av: chippe

Engelsk standup ar ra och skitkul. Tycker svensk standup var roligare forr, i borjan nar de tog ut svanganra mer. Nu kanns allt sa forsiktigt, ingen vagar vara tuff och elak. Utom Betner, men han har fastnat i sin ilska och det ar inte heller bra.

PS. Inte deppa efter kiroprkaotr. drick vatten!!!

2008-11-19 @ 00:58:07
Postat av: chippe

Ber om ursakt for stavfelen. kiroprkaotr betyder forstas kiropraktor. ciao

2008-11-19 @ 01:00:03
Postat av: chippe

Ber om ursakt for stavfelen. kiropraktor betyder forstas kiropraktor. ciao

2008-11-19 @ 01:00:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0