Tankar om press från Radiohuset

Karriärhetsen bland de i min ålder är enorm. I alla fall bland de människor jag omges av varje dag. Inte så att alla springer runt som skållade troll ( citat MM, Sveriges Radio) och svettas av att ge sig in på en marknad (mediabranschen) som inte anställt någon på 50 år. Men så fort någon nämner en framtidsplan spetsar alla öronen för att kunna jämför ahur bra/dålig den personen är i jämförelse.

Eller så känns det, men det är säkert bara i mitt paranoida sinne.

Vissa blir säkert taggade av den här stressen. Medan andra blir paralyserade. Själv dalar jag upp och ner.

Är det något som är typiskt för oss i 20-årsåldern, att känna pressen från andras prestationer att själva lyckas? Eller är det så i alla åldrar?

Kanske är det bara den på-kokain-i-30 år-galna mediavärlden som ser ut på det sättet. Kanske att en rehabvistelse à la Amy Winehouse skulle sitta fint. Kanske ska helt enkelt jag själv lära mig att sluta jämföra mig med andra.
Kanske är jag helt ensam i stressen.

Eller för att citera Lumiere (ljusstaken i Skönheten och Odjuret):
"Eller å andra sidan kanske inte"


Kommentarer
Postat av: Emma

Nej, du är definitivt inte ensam Lovisa söt. Go Lumiere. Kram kram!

2008-10-02 @ 20:34:35
URL: http://emmavlarsson.blogspot.com/
Postat av: London_calling

Nej du, det ar nog ingen skillnad for att man blir aldre...de blir bara mer luttrade



Jag har dessutom raknat ut att ar man aldre an 13 sa ar det forsent for att fa ett nersammanbrott utan att det ska paverka karriaren..tro mig jag har tankt pa det i mang ar :-)



2008-10-07 @ 14:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0