Tunga lyft

Det är farligt att träna.

Jag som predikar det hälsosamma livet, äta rätt, röra på sig och bry sig om sin hälsa, lyckas alltid paja mig själv när jag tränar.

Senast lyfte jag för tungt och kan nu inte springa om någån så jagar mig. Det är inte snyggt att sitta stel som en pinne och skratta om ni undrar.

Förra sommaren hoppade jag på kryckor ett halvår eftersom min ytterlårmuskel var för stark.

Det känns som att min kropp säger att jag ska sluta röra på mig. Sitt still! säger den. Sluta lyft, pressa och klämma. Men nä då.

Klart att jag mår bättre av att träna eftersom min kropp sedan sex års ålder är beroende av endorfinerna jag får när jag anstränger mig. Som en träningsjunkie blir jag deppad av att sitta stilla. Men istället för att lyfta tungt nästa gång ska jag lyfta försiktigt och lyssna på min kropp.

Men det är ju så jävla tråkigt!

Kommentarer
Postat av: Söderlund

Jag tycker det är lite tråkigt. Jag menar, det är väl väldigt vanligt idag att man träffas just på nätet? :)

2008-10-02 @ 13:32:49
URL: http://ventux.blogg.se/
Postat av: chippe

Fast smärta är inte vekhet som lämnar kroppen och det är faktiskt nyttigt att inte träna jämt, och för mycket....

2008-10-10 @ 20:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0