Buggtrubbel

Tio fotbollsmatcher.

Sex hockeymatcher.

Tre basketmatcher.
Fem innebandymatcher.

Så ser Lovisa Gierttas lördag ut.

I går var jag och dansade bugg med min O och hans klasskompis J(?) med flickvän. Det var som att träda in i en helt ny värld. Vi var helt klart bland de yngre i salen och jag och O de klart mest oerfarna. Jag försökte lära O grundstegen vid frukosttid i går för att vi åtminstone skulle ha en chans. Vi rörde oss i alla fall i rätt riktning, det vill säga runt runt runt salen.

Personligen blir jag ju glad av att dansa, vilket jag inte tror att jag är ensam om. Men de dansanta paren i Mälarsalen på Münchenbryggeriet var dödsseriösa. Inte ett enda litet leende spelade på deras läppar. Inte ett glädjeskutt hann emellan deras korrekta buggturer. Jag blev rädd.

Inte nog med det så var det dessutom trångt i salen. Livebandet var jättegulliga, men det hjälpte inte när man blev tacklad av 50-åringar i rutiga HM-skjortor och deras tanter i guldörhängen, blonda slingor och dansskor var femte sekund. Inte ett förlåt följde. Inte en blick. Jag var osynlig i min kjol och röda naglar.

Jag var finklädd. De andra var "dressed to kill". Läbbigt men kul.
Over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0