De gömmer mig

Nu är det ju sol ute idag.
Vad gör byggnaden jag sitter och jobbar i?
Jo, byggnaden bestämmer sig för att dra ner svarta persienner för alla fönster, så att man inte störs av solen.
Jag blir så arg så jag puttrar. Inte kan solen störa. Herre min je, jag känner mig som ett instängt djur i bur, en mörk dödsbur...

Allt blir ju så grått och trist så fort man täcker för. Solen gör allt färgglatt och roligt. ROLIGT!
kanske vill folk inte ha kul, kanske vill folk gömma sig i dunklet, kanske tycker de om att gömma sig från de välgörande strålarna.

Inte jag.

Måste flytta, måste flytta till varmt land med mycket sol. Någon föreslog Skåne. Jag förstår inte vad de säger där, hellre Frankrike...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0