Jag vet vem som skapat jorden

När det är flera dagars ledighet i rad, då sätter jag mig inte vid datorn. Jag gör det bara inte, Je refuse!

I fredags satt jag i solen i Enskede och serverades Roslager. Det tycker jag var ett skojigt namn på ett öl. Sen fick jag marängschwiss (marängsvisch, svish svish) som vi alla mådde illa av för vi åt för mycket. 

Under kvällen delgav älvan (systerdotter) oss alla några väl valda sanningar. Till exempel att man i början av varje bok bör ha en sida där det står allt som kan gå fel med boken. Eller att hon och hennes kompis Ellen löst alla problem i hela världen. 
- Förutom ett problem såklart, det är det svåraste problemet jag vet.
- Vad är det för problem? frågade vi storögt.
- Jo, det är ju en trollkarl som har trollat bort alla problem i hela världen, så de går inte att lösa längre. Jag vet inte hur vi ska göra med det faktiskt...
- Nä, inte vi heller...

Sist, men inte minst kom något vi alla väntat på i dessa gudstider, svaret på vem som skapat hela jorden.
- Jag vet nämligen det, berättade A, jag har klurat ut det exakt!
Åh, va bra, berätta berätta, skanderade vi.
- Jo det är *pause for effect*........... Johanna 5 år.

Så nu vet ni det, inte gud, inte Allah, inte big bang.
Johanna 5 år är alltets skapare. 
Och helgad vore hon, i femåringarnas namn. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0