Livsfarlig shopping

När inkomsten helt plötsligt överstiger 7000 kronor i månaden blir man först chockad.
Sen glad.
Och rädd.
Efter det blir man stressad.

Till slut inser man att pengar gör väldigt lite nytta när de bara ligger och skräpar, då handlar man försiktigt lite kläder. Det är alltid farligt, för risken finns att man unnar sig så mycket att pengarna helt enkelt inte var så många som man ville.

Jag är alltid väldigt snål mot mig själv. Jag har inte handlat kläder sen i november. Fick ju lite plagg i julklapp, men annars har jag inte ens varit inne i en provhytt.

Men nu har jag köpt tre byxor, en kjol och en klänning. Allt var väldigt billigt, dyraste plagget 249 kronor. Och vips så känns våren lite  roligare och ljusare.
Men det är livsfarligt, för glädjen man får av att sätta på sig nya fina kläder, den är äkta. Den är stark. Den lockar till återupplevelse.
Kanske tillochmed till helgen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0