London one last time

Nästa vecka åker jag alltså till London för att vinka farväl till min näst äldsta syster. Orkar inte tänka på det ledsamma, men jag funderar på vad jag ska ta mig för på fredagen, för jag är då mol alena i staden.

Antagligen kommer jag spana in några second hand affärer som jag sett på nätet. Kanske kommer jag också gå förbi några inredningsställen som jag hört talas om. Och så kommer jag ta med mig en jättebra bok. fast jag ska nog köpa en engelsk inredningstidning också och läsa när jag sitter och äter alldeles ensam.

De senaste sju åren har jag varit i London minst en gång om året. Men jag bara åkt själv en gång. Från att jag var 16 har jag dragit med mig de som velat på besök i den smutstigaste staden i Europa. Jag gillar den. 

När jag och min blinda mormor åkte var det lite stressigt med alla människor som går rakt in i en, för min mormor trillar så lätt, men det gick bra för jag är stark. Hon snackar bra engelska också, så vi skällde i kör. Det var skoj.

Jag och L åkte när vi var 16 och det var såklart kul att gå på klubbar när vi var så små, L hånglade med en ryss utanför fish 'n chips-stället har jag för mig...
 
Ja, det finns helt enkelt en drös med saker att göra i London, men iochmed att syrran flyttar, är det ju inte så troligt att jag kommer åka dit inom en snar framtid igen. Så nu ska jag liksom hinna med allt man kan göra i London en sista gång. Det kan bli stressigt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0