Mycket att göra till helgen

Snart börjar det faktiskt bli dags att tapetsera om i min hall. Jag har snackat om det länge, men pengabrist och ryggskott har kommit i vägen ibland, och lillebrorbrist och pengaskott ibland...

Men snart ska det bli av. Så fort vi bestämt oss för vad vi ska ha. Tror nog det blir en tapet med namnet Goa. Kan bli bra, kan bli bra... och blommigt. Men blommigt är i min bok alltid bra.

I helgen är jag ledig, vilket ju är helt fantastiskt. Som vanligt har jag försökt trycka in så mycket som möjligt i min to-do list. Än så länge finns det:
1. Dammsuga och svabba
2. Handla mycket mat
3. Sortera källarförrådet
4. Gå på fest i Älvsjö
5. Raka benen (ja, jag behöver planera in det för jag har epilator och det tar tid och gör ONT)
6. Byta till sommardäck på bilen, samt tvätta den
7. Börja sy örngott till prydnadskuddar av det nya tyget jag köpt på Ikea
8. Tvätta en ljus 40-tvätt och en mörk 60-tvätt
9. Fortsätta med min inrednings-scrapbook
och sist, men inte minst
10. Ordna alla böcker i bokhyllan i FÄRGORDNING

Jag längtar verkligen efter att pröva det, se hur det ser ut, hur det förändrar atmosfären i rummet. Jag riktigt suktar efter att få dra ut alla mina böcker i ett kaos på vardagsrumsgolvet (som jag för övrigt vill byta ut, damn you plastgolv!) och nysa av dammet och sedan torka av alla hyllor och börja organisera.

Lever jag inte ett spännande liv så säg?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0