Dahlberg är ute och tar på sig själv

Alltså.
Se det här.
Läs sen mitt inlägg.
Så ni förstår.
Varför jag känner att jag måste spotta lite galla till innan jag går hem från jobbet idag.

Okej, nu har ni sett den.
Första frågan, är den lite sarkastisk och låten är på skämt med en liten spark mot alla bimbobrudar med plutande läppar på skiv- och tidningsomslag som ser ut just så: Ta mig!

Eller är det på allvar som Sandra Dahlberg försöker göra en party-låt á la Lady GaGa?

Sammanfattning av all den otroliga hånfulla kritik som bubblar i min hjärna:
Vem faan har producerat låten? Det låter för täskigt, som östeuropeisk bubbelpop från 90-talet.
Vem har sagt att det är okej att sjunga så nasalt?
Varför har de försökt klä ut henne till Christina Aguilera?
Vem har skrivit texten, "jag måste ge mig till tåls", vem sjunger så efter 70-talet?

Och sist, men absolut inte minst, VEM har stält fläkten bakom henne så att bakhåret står rakt upp men framhåret ligger platt.

Jag skäms, skäms, för att inte de riktigt duktiga musikerna står arbetslösa medans sånt här talanglöst skräp sprids i svensk radio. SKÄMS! 

Kommentarer
Postat av: MALIN

DET VAR DET VÄRSTA1!! kom hit och ta på mig... nej

2009-08-27 @ 18:37:43
Postat av: Sunny_Sydney

Nastan like bra som "det gor ont, det gor ont"

2009-08-28 @ 01:07:03
URL: http://gierttajewellery.blogspot.com/
Postat av: chippe

Fasansfullt, varför??70-tal, kanske början på 80, Madonna gjorde en sorts version också, men hon är ju cool och bestämmer själv. Pinsamt.

2009-08-31 @ 17:50:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0