Inför kalla duschar

Alla verkar övertygade om att jag kommer göra bra ifrån mig som kommentator förutom jag själv.

Konstigt...

Idag har jag sysselsatt mig med ändringar hela dagen. Det är inte alls vad jag behöver göra. Jag behöver skriva alla texter för två veckor, eftersom jag ska till Västkusten nästa vecka. Jippie! Självklart kommer det regna, det gör det alltid där, men det gör inget. Ska köpa med mig massa bra böcker så att det är okej att sitta inomhus fyra dagar i sträck. Och gummistövlar så att jag vågar duscha...

Hua, den duschen går inte av för hackor. Det är fyra plattor med trätrall som ligger rakt på gräsmattan med en segelduk virad runt tre av fyra hörn. När vattnet, som kommer från trädgårdsslangen och är iskallt, börjar rinna kommer det sniglar upp mellan träplankorna och in mellan tårna och ovanför huvudet surrar tusentals getingar, för man står under ett körsbärsträd. Det är fan inte att leka med. O brukar stå och vakta på getingarna, så säger han med lugn röst att nu måste jag springa. Och det gör jag, med eller utan handduk, rakt ut på tomten. Ibland skrikandes. Har lärt mig att duscha i bikini nu.

Tur att jag har kort hår nu som inte behöver tvättas särskilt ofta, tror det räcker med en rejäl tvagning i handfatet för min del. 

Över och ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0