Orkidéorgie 2

Ett litet ps till tidigare inlägg: orkidénäring kan du köpa i din lokala livsmedelsbutik alternativt någon tjusigare sort i valfri blomaffär.

Min kommer från Konsum och var ganska billig, men jag tycker den funkar. Har aldrig trott på växtnäring och sådant tjafs, det ska vara naturligt och så vidare. Men efter att jag upptäckte att orkidéer är en hel vetenskap, föll också jag för myten.

I naturen hänger ju orkidéer upp och ner liksom, eftersom de är en del av något som liknar en klängväxt på stora träd. Så det ultimata är att köpa en typ glaskupa med hål i sidan och låta orkidén hänga utåt och nedåt, typ som en ampel. Men så kan vi ju inte ha det i våra små hem, så  vi köper växtnäring i stället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0