Duktiga lilla jag

Grabbar och tjejer, snubbar och snubbor, bros' och bruds', idag kan jag återigen klappa mig på ryggen för ett jobb väl genomfört.

16 flyttkartonger låg på vårt vardagsrumsgolv. 16 flyttkartonger har jag burit ner i källaren, en och en eftersom jag inte får lyfta tungt för naprapaten.


Jag lyssnar på Peter, Paul and Mary. Det är riktig höjdarmusik det. Plus att de är lite lustiga. Det gör mig på fredagshumör trots att jag bara jobbat en kväll denna vecka.


Jag ska ju jobba hela helgen, så man kan säga att jag vilat upp mig tisdag till fredag för att orka med det. Alpint, skidskytte och massa andra spännande grejer står på schemat.


T är på väg hit, då ska vi äta sushi och dricka vin. Väldigt urbant tycker jag. Trots att jag befinner mig i förorten. Men Kärrtorps centrum är icke att förakta, det finns nämligen 30 butiker till min tjänst här. Plus en teater och ett krukmakeri.


Alla element står på för fullt så att kläderna från Kenny Filthfighter hinner torka, satans i min lilla låda vad varmt det blir i lägenheten. Inte särskilt miljövänligt, jag vet. Men att ta bilen och åka till Ikea för att köpa en tvättställning kanske är ännu sämre?


Nu: klädombyte och blomvattning.


Och för er som undrar: Ja, jag skulle trivas jolly good som hemmafru. Det om något har jag upptäckt denna vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0