Inte sova får man heller

Hur ska man få en okej dygnsrytm när man sitter uppe och stryker till klockan tolv?
Jag bara undrar.


Mest synd tycker jag om O som ringde för fem minuter sen och var på väg hem från repet. Samma sak igår. Samma sak hela veckan.


Det är inte lätt när det är svårt grabbar.


Men skjortorna hans är släta och fina i alla fall.


Snön ligger vit på taken, och självklart är Lovisa fortfarande vaken. Tomten vet jag inte vad han gör. Försöker cruncha siffrorna så att nissarnas löner inte behöver sänkas och alla jordens kristna barn ska få klappar trots ekonomin?


Lilla tomten, det borde han tänkt på när ekonomin var god, anser jag.


Men å andra sidan, vad vet tomtar om ekonomi? Om huslån och skulder? Inte särskilt mycket skulle jag tro. Där är det mandel i gröten och glögg som gäller för hela slanten.


Och jag som inte ens tycker om glögg. Jag skulle bli en usel tomte. För jag tycker inte om att vara tjock om magen.


Såhär blir det när jag är trött. Då går fantasin snabbare än hjärnan. Underhållande kanske, men jävligt lurvigt i bakhuvudet.


Måste dock hålla mig vaken för O gav bort sina nycklar till en bandmedlem så de kunde låsa lokalen, så jag måste gå ut till porten och öppna åt honom när han kommer. Om en timme.
Sådan är min lott, det oket skall jag bära.

Nä, nu får jag lägga ner innan jag lurar in mig själv i för knepiga ordstäv.
God natt inom kort alltså. Hej hej.

Kommentarer
Postat av: Sunny_Sydney

Hej liten.



hoppas att sover nu...



forresten heter det inte Pescatarian nar man bara ater fisk. Det heter det har ivarje fall nar man bara ater fisk



kramar m

2009-12-16 @ 03:05:34
Postat av: martin b

Va? Nu får hon bestämma sig heter det eller heter det inte Pescatarian!!! å Lovisa sitter du och stryker. Det låter jobbigt!! Å jag har blivit ordmärkare (fel man på jobbet) bloggkritiker. Juste jobb! kan man leva på det?

2009-12-16 @ 10:43:24
Postat av: Sunny_Sydney

man kan nog jobba som blog kommentator, om man kan jobba som bloggare som borde man det...



det var mer en fraga...

Heter det inte Pescatarian???? Fragetecken. Lovisa skrev tidigare Auqua something, och det har jag inte hort forut, och da tankte jag att kanske har tvingat alla som ar Pescatarianer att ata fisk fast det kanske inte ater det...ja, sa det var en fraga...Heter det inte Pescatarian??? Om inte vad ar en Pescatarian...maste googla

2009-12-16 @ 23:17:24
Postat av: Sunny_Sydney

Det heter Pescatarian - enligt Wikipedia sa ater man da fisk, skadjur, gronsaker, mjolkproducter, agg och gronsaker sa klar....



Du ar i bra sallskap bade Mary Tylor Moore och Queen Sofia of Spain is pescatarians...



very good, gummisnood

2009-12-16 @ 23:19:21
Postat av: Sunny_Sydney

Pappa du ar en polpescetarian, da ater man fisk, och fagel men inte rott kott...



sjalv ar jag en flexi-vegitarian apparently, en som ater kott, men inte jamt. Det tycker jag later som ett fancy ord for en helt vanlig person som gillar sparris...YUM...jag alskar sparris. jag ska ha sparris och grona bonor pa Julbordet

2009-12-16 @ 23:21:12
Postat av: Katarina

Jag äter allt och leker i snön! 4 tmmar hitills och kväll läs jag komma upp i ännumer. Är helnöjd med mina nya skor. Jag fruser inte om fötteram´n trots två timmar i minusgrader. Det kan dock berå på att jag inte är stilla en enda minut...

Men jag tvingar barnen att själva dra upp sina pulkor, det är det enda sättet att göra dem så trötta att de inte orkar mer.

2009-12-17 @ 09:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0