Ni skulle varit där

Naprapaten tyckte att min rygg var dum när jag träffade honom i förmiddags.

Jag var beredd att hålla med.

Nu är det istapp-mode som gäller de närmsta dagarna, jag får inte vrida mig. INTE.

Igår. Ni skulle varit med igår grabbar och brudar!

O spelade med Emma Essinger och hennes band på Mosebacke. Satans i min lilla låda, jag fick gåshud tre gånger på fyra låtar. Det är bara för bra.

Hon har en scennärvaro och en kontakt med publiken som jag nog aldrig sett förut. Sara Tavares kan vara den enda som var lika bra på att nå ut till publiken, men hennes musik är ju en helt annan. Och bandet är inte bara väldigt duktiga, de har något speciellt hela bunten.

C och B kom och mötte upp också, det var alldeles spelndid att få lite sällskap och inte så ensam i ett hörn och digga. Då ser man genast lite suspekt ut. B kom i alla fall med en väldigt bra idé om hur jag kan råda bot på min kreativa torka.

De sista klapparna är inköpta för min del, men O har alla sina kvar och de ska han köpa i morgon. Själv ska jag då laga vegetarisk julmat till mig själv. Och vänta in vår soffa som kommer.

Tjohej, äntligen får vi får soffa. Äntligen kommer vi att spendera tid i vårt stora vardagsrum. Det har jag längtat efter. Visst kan man hänga där nu också, men det har varit lite stelt att sitta på golvet och tjöta.

Ikväll är det radiosporten som gäller för hela slanten. Basket, på min ära.

Men först ska jag sätta jultulpaner i vaser och hänga ut en liten lingonkrans på ytterdörren. Julen kom sent till Arkövägen, men den kom med besked.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0