Regin Spektor

Jag säger bara: WOW!

Igår var vi och såg Regina Spektor. Det var helt otroligt fantastiskt underbart.


Hon är klassiskt skolad pianist som har rötter i Ryssland och hon gör musik som får det att spritta i hela kroppen. Det är humor i musikform, konstiga ljud och roliga krumbukter i arrangemanget och texter som fnissar till det i hjärnan.


Förband var Jenny Owen Youngs. Också makalöst bra. Och roligt i mellansnacket. That I like.


Idag försov sig O och jag har öronproppar när jag sover, så vi vaknade på tok för sent. Hela dagen är slö. Men nu har jag i alla fall tagit hand om mina orkidéer (som vissa onda människor tycker att man ska slänga så fort de inte blommar, galenskap, levande växter ju!) och skrubbat bort fläckar på den nymålade golvet.


Igår dammsög och svabbade jag hela lägenheten. Och upptäckte hur fasligt mycket det är kvar att göra. Sladdar, papper, väskor och smycken en mass att sortera.


Först in till staden för ärenden. Nej vänta, först försöka få någon jävla ordning på hockeyfrillan som bor på mitt huvud. McGyver skulle blir stolt om han såg mig...




Regina Spektor, Idolvarning!

Kommentarer
Postat av: Chippe

Nej nej McGyver var blond...

2009-12-09 @ 12:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0