Sjuk

Jag har hört ordet aquaterian och tyckte det lät som om man får sjöjungfru nästan, därför använde jag det, på svenska alltså. Uttalar det akvaterrian.

Igår kväll när jag fick åka med min far och äta farmors mjuka pepparkaka och titta på en film hos honom istället för att vara ensam hemma, märkte jag att jag började bli sjuk.


När jag vaknade i morse stod det klart. Pangsjuk. Huvudvärk, nästäppa, ont i hals och näsa och precis hela kroppen. Dumma dumma kropp, jag som bara har några få julklappar kvar att fixa.


Och jag skulle jobba idag, men jag har feber, så det går inte. Dumma kropp som vill att jag ska vara fattig!


Vi har ingen tv heller, så jag sitter precis alldeles ensam i vår stora lägenhet och gör ingenting.


Orkar inte sitta vid datorn längre, gör för ont i huvudet. Men snön är vacker i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Chippe

Vi har MASSOR av snö inne istan vill jag bara påpeka och alla äldre damer går omkring med käpp med spets på och tjusig minkpäls och ser upptagna ut. Verkar mysigt med alla barn på Ms jobb, det är kul och jobbigt att ha med sina barn på jobbet, men nog enklare när alla har det. Förresten,v ad betyder agugug eller vad det var?

2009-12-18 @ 12:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0