planer för travel spree

På Gran Canaria träffade jag och min mor två gamla back packers vid namn A och B (seriöst!). Han var ganska lång, på väg att bli rejält tunnhårig och med en flin på plats mest vareviga dag. Han pratade extremt lugnt och harmoniskt. Hon hade blond, tjock hästsvans, små rynkor kring munnen och fantastiskt vita tänder.

De var fräscha, de var coola, de var 60.

De bjöd på champagne.

Vi drack deras champagne.

Tydligen hade de, framförallt han, varit överallt i världen med sin gamla folkabuss. Det enda de hade kvar var Sydamerika, Centralamerika hade de varit i många gånger.

Och jag kände hur jag ville bli som dem. När jag är 60 ska jag också ha rest över hela världen, jag ska ha spännande historier att berätta och jag ha varit med på MINST tre äventyr.
Min mest intressanta anekdot ska INTE innehålla berättelser om jobb, barn, semester på landet eller annat skräp.

Jag ska ut.
Ut dit, till världen. Det känns härligt att jag aldrig kommer få ett fast jobb, då är man så begränsad med fem veckors semester om året liksom. Nä, jag kommer vara arbetslös (eller frilans som det heter inom mitt yrke) och fri som en liten tweety.

So it will be, for so I will do.
idag ska jag klippa mig också, tänk, mitt liv ÄR redan väldigt väldigt väldigt spännande och intrikat!


Kommentarer
Postat av: Carina

Först och främst vill jag veta vad du ska tatuera!



Sen och näst främst vill jag också äventyra... ska vi göra iallafall ett äventyr ihop?



2009-02-04 @ 22:17:27
URL: http://carrigan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0