Straffa dig själv med TV

I morse tänkte jag att jag ville titta lite på tv till frukosten. Eftersom jag började jobba klockan 9 tyckte jag väldigt synd om mig, och varför inte pigga upp sig med lite tv.

Tänkte jag, men det visade sig ju vara fel fel fel fel.

På trean visade de Rachel Ray, där fyra tjejer i 25-årsåldern berättade om hur många timmar varje dag de dedikerade till att skvallra.
- I am addicted to gossip, sa en av dem, helt seriöst, utan att blinka.

På fyran var det barnprogram, en skrikig tecknad serie som borde skjutas med hagelgevär vid första bästa tillfälle. På femman visade de "poor little rich girl", där en fattig engelsk tjej ska byta liv med en rik engelsk tjej, så att den fattiga tjejen får inspiration till att kämpa och plugga och den rika tjejen ska fatta hur bra hon har det och vara tacksam och inte klaga över att hon inte får den nya gucciväskan så fort hon blinkar.

Denna dag var det en tjej som städade offentliga toaletter som skulle byta plats med... en glamourmodell från Liverpool. "The rich girl" var en tjej som plåtade pattarna en gång i veckan och detta skulle den fattiga tjejen sträva mot, att hon kan tjäna massa härliga pengar på att unga killar runkar till henne bild. Hurra för klassresor.

På MTV visade de bara Brandis nya singel (som även den borde utsättas för lämpligt straff) samtidigt som de förklarade för folk på vilket sätt de ska göra slut i nedre kanten av tv:n och Dr. Phil hade ett gäng gäster som satt och skrek på varandra.

- Ska jag hämta tidningen, utropade O plötsligt.
Vilken snilleblixt! Av med tv och in med ordentlig media. Jag kunde andas ut och läsa lite om hur dålig Johan Croneman tycker att SVT:s vinterstudio är. Det kändes härligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0