Feberfri?

Feber är en lurig åkomma. Om man inte är uppmärksam smyger den sig på en och släpper inte i första taget. Och har den väl gjort det, slagit sina våtvarma klor kring din hjärna, då gäller det att du är med. När du ställer dig frågan: varför är jag så seg? är inte svaret att du sovit för lite, utan FEBER. Varför känner jag mig ömsom varm, ömsom kall? Inte för att temperaturen på fyran är galet ambivalent, utan FEBER. Varför är jag yr i huvudet? Inte bakis eller för lite vatten, utan FEBER.

Igår när jag kom hem från S hade den luriga jäveln smugit sig på mig igen. Så jag tog en tablett, en feberdämpande liten skitgrej, och vips börjar hjärtat slå snabbare och huvudet rusa. Alltså kan jag inte, trots min totala utmattning, somnna. Det går inte. Hjärnan är slut men hjärtat dansar tango.

I natt har jag sovit två timmar. En på soffan och en i sängen. Jag är bortom trött.

Men febern är borta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0