Städläge

Alltså sista dagen på hela ledigheten. Det har verkligen varit guld att få så många lediga dagar som under den här julen. Och i morgon fyller jag år!

När man är ledig nästan hela första veckan av ett nytt år blir det som att verkligheten smyger igång. Den börjar inte med en smäll och mer med ett pschsss. Och då undrar man ju så klart hur resten av 2009 ska bli. På nyårsafton satt vi, på M:s inrådan, och sammanfattade det dåliga och det bra som skett under 2008 och vi kunde klart se att det dåliga vägde över. Ganska mycket. 

Så 2009 bör ju kunna bli bättre än 08, som var ett skitår på många sätt. Och det börjar ju bra med examineringar, nya kurser och Vietnamresor för alla inblandade. Men sen då? Vilka är de riktigt stora händelserna för i år? Oasis konserter i Sverige? Uppsättningen av de tre musketörerna på Stadsteatern? Kommer Tumba klara sig kvar i Elitserien eller inte? Kommer Oscar Karlén med i förstasexan? 

Nyårslöftena för i år är inte hemliga: Jag ska jobba mitt allra hårdaste på det nya jobbet, jag ska anstränga mig för att lägga mina kläder i ordning på kvällarna och inte bara lägga dem på kistan och önska att de flyttar sig själva under natten, jag ska börja på en yogakurs med O och jag ska slänga ALLT jag inte älskar efter devisen "ju fler ägodelar vi har desto längre ifrån vårt sanna jag står vi". 
Som ni förstår har jag inte gjort något annat de senaste dagarna än att städa. Och jag njuter av det!

Kommentarer
Postat av: London_calling

Events 2009:

Du borjar nytt jobb (spannanade)

C borjar nytt jobb

M flyttar till Australien

och tusen andra saker jag inte kan komma ihag.

Jag haller pa att bestamma vad som ska saljas och vad som ska kastas...nan som vill komma till London och kopa min sang??



2009-01-07 @ 10:04:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0