BRÖDLOPP

När jag var liten, trodde jag att böllop hette och stavades bröDLOPP. Att det hade att göra med att man slår sina påsar ihop för att få en bättre ekonomi och på så sätt ha råd med mer bröd.

Och jag tycker nu att det ligger ganska mycket i min felaktiga tolkning.
För det är ju faktiskt så det är för många människor. Och i vissa kulturer bryter man ju just bröd under själva vigselakten. Och man måste ju gifta sig innan man får en bulle i ugnen. Och många killar faller ju för brudar med stora brö'n. Och maka rimmar ju med baka...
Säkert kastade man också brödsmulor på paret i Sverige när det inte fanns ris och konfetti?

Är slutsatsen då, att bröllop inte är till för GI-fantaster?

Kommentarer
Postat av: Chippe

BRÖDlopp är även för GI-fantaster, det går alltid att göra undantag!! Sötnos.

2009-07-05 @ 19:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0