DN skrev om stekarna

För några dagar sen hade DN en artikel som handlade om hur ekonomikrisen inte påverkade de rika partymänniskorna i Sverige. Till exempel de som åker till Båstad och Gotland för att spruta champagne och klösa rakade bringor med lösnaglar.

Det var en helt fantastisk text, alla vännerna har också läst den och vi är minst sagt roade av några av citaten.

Det helt klart bästa var en kille som sa:
- För att drabbas av lågkonjunkturen måste man ha ett jobb, och det har inte jag.

Har ni inte läst den, GÖR DET!
Skönaste är också att DN i rubriken har med ordet stekare. Och jag undrar i mitt stilla sinne, inser de att de är stekare, är de stolta eller är det ingen som känner sig träffas personligen.

Ni måste läsa den, man dör och gråter samtidigt...

Kommentarer
Postat av: Maria

SJUKT jävla kul! Satt och småfnissade här mitt i stressan. Tack för det :)

2009-07-23 @ 16:04:48
URL: http://minigan.blogg.se/
Postat av: Hej Liten

jag laste den ocksa, jag tycker att den ar jatteroligt, framforallt for att den skrivs varje sommar, och att det finns en rolig liten lokal person i slutet som alltid kommenterar att folk ar tokiga...



det ar sjalvklart helt tokigt att spendera 10 000 pa att spruta champagne....det ar battre att kopa ett sparkling vin. Det slutar anda med att alla luktar vinager...:-)

2009-07-25 @ 07:45:23
URL: http://gierttajewellery.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0