Dyra after workplaner

Idag är det after work med radion. Det ska bli himlans trevligt. Jag är en newbie när det gäller after workande, så det gäller att öva när tillfälle ges.

Fick nyss reda på att vi ska gå till Vapiano på Sturegatan. Herre min jesus, varför är det bara jag som trivs bäst på söder i dessa dagar? Vad händer med alla människor?

Är det så det ska bli när man jobbar i mediabranschen, att man måste hänga på Stureplan vareviga kväll? På Bolibompa var after worken på Berns, på fyran på Boule och berså och nu är det Vapiano med Radiosporten.

Och jag som bara vill slänga av mig skorna och dyka ner i sofforna på Carmen. Typ.

Klart att det är umgänget som bestämmer om man har trevligt eller inte, men jag trivs så mycket bättre i mindre fina kvarter och barer. Där man inte behöver hålla upp ögonbrynen för att se ut som de andra botoxmänniskorna och där mina rosa adidas inte knarrar ovanligt högt.

Jaja, det blir nog trevligt ska ni se. Och eftersom vädret är som det är kan jag glömma ölen, det blir rött vin för hela slanten. Men med tanke på stället har jag väl råd med ett halvt glas på sin höjd...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0