Havsbad

På jobbet är det tyst som i graven.

I graven är det jobbigt.

Fick precis ett samtal från kära mor som undrade om jag inte var ledig i morgon, för hon ville fresta med en båttur. Vädret skulle bli lika fint som idag, i helgen ska det bli piss.

Tycker inte det är helt okej att fresta en hårt arbetande kvinna (mig) på det där sättet. Nu kan jag inte tänka på något annat än att jag inte badat i Östersjön än i år. Jag har bara badat i Sicklasjön, Sandasjön, sjön på A och K:s land och i Medelhavet.

Istället ska jag spendera morgondagen med att längtande stirra ut genom fönstret och fantisera om kobbar och skär. Det är inte alls lika hett som the real deal...

Kommentarer
Postat av: Chippe

Vill du veta nåt? Att bada i Medelhavet är inte kattskit det heller. Men för att äckla dig lite kan jag säga att i måndags var Östersjön helt underbar, inga blommande alger, 18 grader och varmt i luften. Däremot har det dykt upp på många ställen, tom på Väddö, nåt som ser ut som brunt sjögräs, och det är skitäckligt och stinker. På Sandvikens camping har innehavarna inte ens fattat att de borde ta en traktor och ta bort skiten, utan den ligger på stranden och luktar. Usch.

Fast inte i Paradisviken....

2009-07-16 @ 11:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0