Ingen brudbåge för mig!

Allt prat om bröllop håller på att spränga min hjärna.
idag har jag fått reda på att det finns något som heter bröllopsbåge, och det är en båge med löv eller blommor som ska stå på bordet vid brudparet eller bakom brudparet, liksom för att rama in dem.

Varför? undrar jag.
- För det är så fiiiiint, blev svaret.

Jaha.

Jag ska nog inte ha någon brubåge...

Eller nog, jag ska fanimej inte ha någon brudbåge. Jag ska ha rajtan tajtan, tjo och tjim och hej vad det svänger. Inte så mycket fiiiina saker. Jag undrar om jag ska ta och gifta mig i clownnäsa, bara för att vara tvärtemot.

Men då skriker det till i min hjärna: nej Lovisa! Det är något du hade kunnat planera när du var 13 och ville vara tvärtemot allt och alla precis jämt. Du behöver inte vara det längre, du får vara mainstream.

Jag vill inte, ropar jag tillbaka, men lite svagare.
Och rösten i huvudet vinner, den saina rösten, som säger att det är bättre att inte retas med folk och deras traditioner.

Synd bara att jag älskar att retas med traditioner...

Kommentarer
Postat av: Hej Liten

sag till dem att ga till MarthaStewart weddings...dar har du mycket som ar fiiiiinnnnnt..



Om man nu ar ute efter fint...



Jag tycker ofta att allt som ar sa fiiiinnnnt...ar valdigt fult..but hey that's just me

2009-07-21 @ 08:38:52
URL: http://gierttajewellery.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0