Innerst inne är jag Modesty Blaise

Ofta när jag står och väntar på tunnelbanan spionerar jag på de andra människorna på perrongen. Eller inte ofta - alltid. Spionage är det bästa tidsfördrivet.

Jag blir förstummad av hur många snygga människor det finns på sommaren. Framförallt är tjejer ena jäklar på att klä sig, fixa håret och sminka sig. Jäklar brudar, va snygga ni är! Och eftersom jag inte attraheras av dem, blir jag såklart avundsjuk och tänker: den där stilen ska jag SNO!

Så när jag sitter framför min dator och är inne på olika klädsajter, har jag en klar bild av vilka outfits jag är ute efter. Men där tappar jag suget. För jag märker att kläderna är illa sydda, kommer sitta illa på mig och framförallt är till för 15-åringar. Och jag är inte tonnis längre, jag är VUXEN. Då kan man inte strutta runt i precis vad som helst. Och vill det inte heller.

Dessutom har jag något som begränsar mina klädval: mitt hår.

Ja, jag vet, nu suckar alla där ute: Lovisa, släpp ditt hår! Sluta tjata, prata om något annat NÅGON GÅNG I DITT LIV.
Men jag VILL inte det, jag älskar att vara besatt av mitt barr. Det är min största och bästa besatthet, it makes me me. Vad vore Lovisa utan den obligatoriska frågan: vad ska jag göra med mitt hår?

Och i och med att jag har kort, skitblont hår kan jag inte ha på mig min vanligaste outfit svarta jeans och svart/vit tröja med tryck plus min tatuering utan att se lite lite läskig ut. Nu vill jag ju se lite farlig ut, men på jobbet tror de säkert att jag i hemlighet är någon slags Lisbeth Salander, jag måste anpassa mig. (Fy vilket tråkigt ord!).

Så jag klär mig i klänning och kjol med blommor och strunt (älskar strunt). Ju flickigare desto bättre. Och så låter jag de stencoola tonårsbrudarna ha sina stilar ifred, utan att en jag-har-fått-tre-rynkor-jag-är-gammal-23-åring försöker kopiera dem.

Men det går inte en dag när jag inte tänker att jag nog innerst inne är Modesty Blaise.
Fast med mindre bröst.
Och utan kongos i handväskan.
Jag kör på vaselin istället.


Kommentarer
Postat av: Chippe

Tycker du och Salander är ganska lika, men hon är besatt och du är klok, hon är ganska galen och det är inte du, hon kan inte leka, det kan du, hon är inte kär och det är du..nä ni är nog inte så lika, bara lika tuffa!!

2009-07-05 @ 19:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0