Lägenhetsyra

Igår var jag och O och tittade på en lägenhet som skulle se ut ungefär som pappas nya lya. Det kommer bli så himla fint, jag är stolt inredningsassistent. Jag kommer med goda råd gällande tyger, färger och tavlor. Och jag och pappa ska bygga ett bord i höst. Det ser jag fram emot. Att bygga ett eget bord. Vad jag önskar att jag hade ett extra rum för såna prylar. Att sy och snickra i. Och så kunde O få ett eget rum för alla sina satans syntar. Och datorer. Och högtalare. Och flöjter. Och sladdar.

I morse satt jag och kollade igenom DN Bostad lite snabbt och när man tittar på priserna och jämför olika områden är det nästan så man gråter. Visst, det är kanske roligare att bo på Kungsholmen än i Bagarmossen. Men när en etta på 27 kvadratmeter på Kungsholmen har ett högre utgångspris än en trea i Bagarmossen, då undrar jag hur mycket roligare det kan vara?

Jaja, att titta på annonser är som en drog, så jag har en stark känsla av att det är det jag kommer sysselsätta mig med idag. Hemnet here I come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0