Nour El Refais sommarprogram = 12 poäng!

Har lyssnat på Nour El Refais sommarprogram. Det var bra lyssning. Tänk att en så tuff människa som har blivit så sparkad på ändå fortsätter att propagera för sina åsikter. Jag är imponerad och inspirerad.

Hon talade lite om den mediehets som följde efter Melodifestivalen, hur kvällstidningarnas reportrar skrivit ner henne, frågat henne varför hon var så tråkig och publicerat artiklar där de bara spytt galla över henne.

Varför tar vi ens de där skitblaskorna på allvar? Varför köper folk dem? Hur fan kan de kalla sig journalister?

Bland det första man får lära sig på journalistutbildningar är just god etik. Det är för fan en egen kurs, med tenta och hela baletten. Ändå publicerar de mobbing och blinkar inte en sekund innan de hänger ut och förlöjligar en människa. En MEDmänniska. Går de hem på kvällarna och känner sig nöjda, eller vrider de och vänder sig för att de behöver skjuta sin egen moral i sank för att få behålla jobbet?

Hur som helst är jag stolt över att inte ingå i det facket. Hellre städar jag toaletter hela mitt liv, än att skriva sån skit. Och det tror jag de journalisterna sa också för några år sen. Innan de blev fast. I träsket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0