Söka jobb

Jag har fyllt i mitt cv på ett antal jobbsajter nu och jag har ett problem: jag förstår väldigt sällan frågan de vill att man ska svara på.

Vad fasiken skriver man i fältet "egenskaper" till exempel? Ehm, jo, jag är ju glad och envis och lättirriterad och skrattar jävligt högt på filmer så att folk tycker det är pinsamt att gå på bio med mig. Men vad har det att göra med min vilja att få ett jobb?

Så man försöker anpassa sig till vad man tror att de vill veta. Men vad vill de egentligen veta? Det skulle vara så mycket enklare om man någon gång suttit i andra stolen, att vara den som letar efter någon att anställa. Då skulle jag nog kunna sno ihop något smart.

Egentligen behöver jag väl inte oroa mig trots allt. Nu när min modellkarriär börjar ta fart på riktigt.


Kommentarer
Postat av: Hej Liten

Man ska bara svara sanna dumma saker som

Proactive Self Motivating Team Worker....

tend to work to hard

Great interpersonal and communcation skills

Bla bla bla bal Blakans

2009-07-16 @ 02:25:05
URL: http://gierttajewellery.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0