Utdrag ur "Sportextra - en resa i gubbarnas hjärna"

Folk verkar aldrig bli riktigt nöjda. Jag förstår inte varför.

Igår jobbade jag på webben under Sportextra, det var lite superettanfotboll, lite speedway och så lite hästpolo (?). Dessutom var en av AIK:s nyförvärv, Emelie Ö-nånting där och snackade om landslagstruppen som ska åka till EM. Men det var inte bra nog för vissa.

*ring*
- Radiosporten Lovisa
- Ja, är det Radiosporten?
- Ja, det är det.
- Varför säger ni inte ställningen i speedwayn oftare? Jag vet inte huuuur många gånger jag ringt och påmint er...
*ur radion hörs: Rospiggarna-Vetlanda 35-42 efter det åttonde heatet*
- Vi sa det precis nu.
- Ja, jaså... ja, men det var på tiden!

*ring*
- Radiosporten Lovisa.
- Är det sporten?
- Ja, det är sporten här.
- Nu har ni snackat den där jävla damfotbollen i en hel kvart, det är ju bara förinspelade inslag, varför säger ni inte ställningen i speedwayn?
- De sitter här i studion och pratar live och de har pratat i tio minuter.
- Ja men speedwayn då?
- Vi har koll på speedwayn, men smaken är som baken och just nu har programledaren valt att fokusera på fotbollen.
- Ja men de har ju inte ens börjat spela, det är ju bara massa snack.
- Det kalla INFÖRsnack och eftersom truppen släpptes idag så är det aktuellt.
- Det tycker inte jag.
- Nähä...
- Jag vill höra speedway, nu lägger jag på och stänger av radion!
- Gör det du och du får gärna vara lite trevligare nästa gång du ringer.

Ja, så ser alltså mina arbetskvällar ut. Tjo vad livat.

Jag hatar gubbar.


Kommentarer
Postat av: chippe

Håller helt med, gubbar inom sportvärlden är så fasansfullt gammalmodiga så det är inte klokt, och mina erfarenheter är som dina; hur man än gör är de aldrig nöjda och de tycker alltid att de har rätt att vara otrevliga mot tjejer. På dom bara och bit dem i svansen! Kram

2009-08-02 @ 20:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0