Jag gillar plommon

Igår var det Volvo ocean race i Stockholm.
Någon som bryr sig?
Nä.

Något som är ännu viktigare är att det finns plommon på jobbet idag, now that's good news!
- Ät inte 20 stycken bara Lovisa, sa J när hon såg min dregglande blick.
- Nä nä, mumlade jag och tänkte i mitt stilla sinne att jag kan nog äta 20 stycken, bara jag sprider ut dem över hela dagen.

Får se hur magen pallar min besatthet av frukt. Det finns besattheter som är värre såklart, som alkohol, stark mat och kanske småspik som är värre för magen. Men sen tror jag nog att plommon är nummer fyra på listan. Övning ger dock färdighet, och eftersom jag har varit i Barcelona har jag tränat min mage att tåla hårda grejer.

Tror knappast att 20 små plommonjävlar kan få Lovisa på fall.

Kommentarer
Postat av: Martin Bjurefors

Va härligt du skriver. Kort, kärnfullt och humoristiskt. Jag får mig dagens gods leende de flesta dagar när jag läser din blogg.

2009-06-18 @ 12:54:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0