Jag har en idol – och han är amerikan!

Jag har aldrig i hela mitt liv haft en idol. Aldrig någonsin. När jag var på en audition som tioåring fick jag frågan om vem som var min idol.
- Jag har ingen, svarade jag.
De såg chockade ut, stammade lite att jag kanske hade några planscher hemma på väggarna i mitt rum
- Ja, en på Michael Jackson har jag.
- Men det är väl en konstig idol, hur ser du på att han opererat sig så mycket? blev följdfrågan.

Jaja, jag kan inte hjälpa deras opedagogiska frågestund, men jag fick inte rollen, så MJ var väl ingen bra poster att ha helt enkelt.

Men nu, mina vänner, har jag en idol. Äntligen.

Han heter Barack Obama och han är fan en hjälte. Talet till världens muslimer, som jag just nu ser via svt.se, ger inspiration och hopp. Och när, när, har det förut skett när man lyssnat på en amerikansk politiker? Eller en svensk politiker heller för den delen?

Hopp, jag känner alltså hopp. För världen och framsteg i alla internationella konflikter. En bra torsdag börjar alltså med ett tal av Obama.

Bra att veta för framtida lill-söndagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0