Självtortyr

Jag kan helt ärligt säga att jag inte tagit tag i att börja betala tillbaka mitt studielån. Min skuld till staten för att jag fått plugga journalistik i tre år. Min ekonomiska skyldighet till skattebetalarna. Jaja.

När jag tänker på det får jag lite lätt panik. Att jag om två månader kommer stå utan jobb, att framtiden är helt oklar, att inget är tryggt och säkert. Hur ska jag kunna ge CSN vad CSN kommer att kräva?

Det hela hjälps inte av att jag skrivit in i min google-kalender exakt NÄR jag blir arbetslös. Varje gång jag ska kolla jobbtider på radion och det närmar sig slutet av augusti har jag skrivt med stora gröna bokstäver: ARBETSLÖSHETEN BÖRJAR!!!

Jag gjorde det för att sätta press på mig själv att söka jobb. Istället har det blivit en fribiljett till ångeststaden. Men jag tar inte bort texten, jag låter den vara kvar. Det är en form av självplågeri som jag inte sett hos mig själv tidigare. Jag undrar vad det kommer ifrån...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0