Utvärdering midsommar

Midsommarafton är sadly över. Jag tycker annars att det är en väldigt väldigt trevlig högtid.

Och jag hade en väldigt väldigt trevlig kväll.

Först kom alla hem till mig och O. Vi åt god mat, drack äckliga snapsar och sjöng underbart vackra sånger. Sen fick M agera midsommarstång, så dansade vi runt henne på grusgången utanför mitt hus. I ena handen höll hon sin blomsterkrans och i andra E:s blommiga Svenskt tenn-väska. Små grodorna små grodorna, nog var vi lustiga att se.

Efter det var det dags för dagens höjdpunkt, BRÄNNBOLL. Äntligen äntligen äntligen fick jag slå springa fånga kasta TJOHO!

Alla va på och vi lekte tills alla +20-taggare var skadade som om vi lirat rugby med fullkroppskontakt. Men det är inget som inte lite rom kan återställa.

Nä, allt som allt var det en dundermidsommar. Och nånting säger mig att om vi kickar igång sommaren 2009 på det sättet, finns det god anledning att känna hopp för kommande kvällar och utomhuslek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0