Jag vill ha medalj!

Igår var jag så duktig att jag nog fasiken ska ha medalj.

Jag jobbade järnet hela dagen. Sen åkte jag till stan och köpte resterande presenter till O som fyller på söndag, jag passade även på att leta efter skor och väska, vilket jag måste ha nytt, men jag hittade inget som vanligt.
Efter det var det rask marsch hemåt där jag ställde mig och skalade tusen potatisar som jag kokade och sen gjorde potatisplättssmet med samtidigt som jag hackar chili, lök, charlottenlök, vitlök, morötter och slänger i qinoa och linser och kryddor till soppa. När soppan puttrar diskar jag all disk och städar bort allt mjöl efter potatisplättssmeten.

När middagen var uppäten och O skulle göra sina läxor, tar jag mig tid att slappna av framför tv:n? Näpp, det gör jag ICKE! Jag plockar fram min nya scrap book (som självklart är knallrosa) och påbörjar mitt arbete med "Lovisas inspirationsbok" som ska bestå av alla bilder från alla inredningstidningar jag köpt de senaste två åren. För sån är jag!

Jag var helt enkelt en fantastisk karriärskvinna + hemmafru igår. Hurra för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0