Lindrar det rus?

"Nu är vinet som lindrar bakrus här". Det toppar Aftonbladet med just nu. Av den rubriken drar man ju som läsare slutsatsen att det finns ett vin som gör din baksmälla bättre.

Men det finns det ju såklart inte. Det nya vinet (reklam reklam produktplacering produktplacering, på aftonbladet.se men alls icke här!) innehåller helt enkelt inte lika mycket garvsyra och histamin som andra viner.

Det är ju  helt klart en god nyhet för alla som inte kan dricka vin för att de mår dåligt. Rödvin är ju guds gåva till tråkiga tisdagskvällar. Men inte fasiken kan det bota mig när jag druckit fem öl och önskar att jag skulle dö en söndag någonstans i Sverige?


Jag tycker faktiskt inte att arne anka är särskilt kul, men nog är det precis så här man tänker och känner?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0