Magiska Stampen ikväll

Ikväll har O spelning på Stampen i Gamla stan. Dit ska jag.

Han har spelat där förut, första gången var han mer eller mindre medtvingad av en lös sammansättning musikaliska människor. De spelade någon slags hippierock, helt my cup of tea egentligen. Men problemet är att det luktar så tusans illa om dem...
O tvingades ha på sig en gammal ponscho för att att riktigt se ut som en övervintrad hippie. Det var roligt.

Fast det allra bästa med det framträdandet var helt klart förbandet, Stora Björn.

Stora Björn hade rött heltskägg och bredbrättad läderhatt. Stora Björn hade mockaväst och alldeles för tajta utsvängda jeans som han inte riktigt fick igen över sin uppsvällda buk. Stora Björn hade snälla ögon, en liten trumma och en flöjt.

Stora Björn läste dikter.
Han tog hjälp av sin trumma.
Han ackompanjerade med sin flöjt.

"Delfinens mun ler
men ler delfinen med munnen?
*trum trum trum*
I munnen har den en diamant
jag färdas med livets tåg och ser delfinens diamant
*flöjt flöjt flöjt*
den glimmar som en smaragd
och den ler
jag ser havets böljande blåa vågor
det ser vått ut
*trum trum trum*"

Magisk stund på Stampen.
Magisk som en delfindiamant.

Kommentarer
Postat av: Maria

Haha! Sjukt kul! Jag missade det totalt.

2009-03-25 @ 17:53:51
URL: http://minigan.blogg.se/
Postat av: Martin B

Jag ser rödskägget framför mig. Jag hör flöjten också. Vilken bra bild du skapar och du lämnar till oss läsare att avgöra om det är bra eller något annat..... Kanon

2009-03-26 @ 12:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0