Skära skar skurit

Jag läser lite dn.se på grund av att det program jag ska jobba i just nu inte klarar av att jag är inloggad längre än två minuter. Det försvårar helt klart min arbetsdag men jag misströstar icke.

Jag läste en artikel om hur Göteborgs hovrätt höjt straffet för en man och en kvinna som torterat en annan man utanför Laholm. Såhär står det: Gärningsmännen har fört den 44-årige mannen till en stuga i Tjuvhult och tejpat fast honom vid en stol, skärt av honom ena örat och flera tår. Därefter har de hällt rinnande stearin i ett av hans ögon och misshandlat honom med en kofot..

Detta är såklart fruktansvärt, helt oförståeligt och allmänt konstigt. Men jag har blivit yrkesskadad, min förmåga till empati är som bortblåst, för det enda jag kan fokusera på är att journalisten (?) som skrivit texten har skrivit SKÄRT istället för SKURIT.

Jag blir faktiskt lite mörkrädd, men samtidigt tänker jag att konkurensen kanske inte är så benhård där ute trots allt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0