Angående sommarlöfte 1

Ja, igår skrev jag att mitt första sommarlöfte var att jag ska gå på guidad tur på Skogskyrkogården. Min storasyster K kommenterade att jag ju gick mycket där när jag var yttepytteliten och vi bodde i Enskededalen. "Det förklarar nog mycket", avslutar hon.

Hur skall nu detta tolkas? Som att hon tycker jag är tjong i bollen? Lite snedvriden i hjärnbalken, eller bara sjukligt fascinerad av döden?

Kanske kan det förklara min förkärlek för vampyrer och vampyrböcker? Intresset har dött ut lite de senaste åren, men som tonnis slukade jag böcker om mörkhåriga människor som försökte hålla sig undan personerna de älskade av räddsla att helt okontrollerat bita dem i nacken.

Kan Skogskyrkogården ha gjort detta med mig? Men hallå, tänker ni, kyrkogårdar och vampyrer, hur tänker du egentligen människa?

Jag vet inte riktigt säkert, hur tänker ni?


Kommentarer
Postat av: Storasyster K

Du reciterade nyligen en dikt som du skrev som åtta åring, och jag tänkte på det...

2009-05-20 @ 12:24:41
Postat av: Martin B

När du va liten jobbade din mamma 2 av 3 helger. Då gick du å jag långa promenader över hela skogskyrkogården. Ibland var farmor med och ibland var vi hela familjen men du å jag var "kärnan".

2009-05-20 @ 14:04:00
Postat av: Anonym

2009-05-26 @ 17:16:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0