Fredagen i kort repris

Den underbara helgen är slut.

Inte helt okej, men det är sånt man måste vänja sig vid antar jag.

I fredags var det musikfestival på Musikhögskolan, gratis, med massa olika band i olika genrer. Det första som hände var att O drog med mig in till den "lilla scenen" som består av ett rum med två pelare som ständigt döljer någon/några i bandet och där luften inte bytts ut sedan Jesus var grabb. Och vad tror ni att de spelar för fantastisk musik där nere då? Jo, experimentell jazz såklart!

My favorite...

Jag satt och försökte att inte somna, men jag tror jag misslyckades några sekunder. Bara för att saker och ting är komplicerade, måste de vara bra då? Om det låter som att en nyfödd schimpans spelar saxofon, men det är meningen, är det bra då? Enligt min mening, nej för i h*vete.

Ute på stora scenen avslutades kvällen i alla fall med tiomannabandet "The love givers", slick 80-tals funk/boogie, med hittar som "You are my love babe", "Can you feel the magic" och "Dance, just dance baby". Och inte ens de stelaste tuffaste popparna kunde låta bli att röra på sina svartklädda, spinkgia ben. Basta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0