Los alcoholos

Ja. Vi bor ju i ett land där Systembolaget regerar.

Jag har inget ont att säga om det, jag gillar "The communist store" som O:s amerikanska vänner kallar det för. Det är öppentiderna som kan ställa till det för en ibland.

I lördags satt jag och O och åt en STOR lunch i Hammarby sjöstad, vi hade förtjänat det tyckte vi, efter en helt veckas slit och släp. Efter maten var uppäten, satte vi oss vid vattnet och tävlade i att komma på gamla 90-talslåtar och jag upptäcke att jag kan HELA texten till Aquas "I'm a barby girl" helt utantill fortfarande. Ja, det var en händelserik dag. Plötsligt tittar O på klockan, säger jävlar systemet stänger om 13 minuter... Systemet ligger i Sickla köpkvarter.

Så vad göra? The communist store är inte flexibel, man kan inte komma en minut över och hoppas på att få blir insläppt. Nä, det blev till att kuta.

Tänk vad man inte gör för lite alkohol?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0