Mysiga avsked

När man ska sluta på TV4 får man välja vilket fikabröd man vill ha på avskedsmyset, som det så fint heter.

Alltid något när man ska ta sina första staplande steg in i arbetslöshetens mörka rymd.

Idag åt vi bullar och fem olika sorters Ballerinakakor för att säga hej då till J. Och jag kan inte låta bli att tänka, undrar om jag kan få kladdkaka, morotskaka, och rabarberpaj i augusti när det är min tur att lämna bygget?
Antagligen inte. Antagligen blir det Mariekex och en klapp på axeln och svaga viskningar av lycka till utan hjärta i eftersom alla vet vet vet att det nog går åt skogen för en i alla fall.

Kanske är det åt skogen man ska gå då, när det ändå är dit det verkar luta. Ta sig an ett nytt yrke som skogshuggare eller varför inte kottplockare. Som barn fick jag ju god övning i att plocka kottar, man fick 50 öre för fem kottar och både på Väddö och i tÄlta kunde man få ihop till minst en tjuga. Räcker ju till 40 tugummin och då behöver man ju inte känna några hungerskänslor ändå. Mm, jag har en plan på g i alla fall, och det är ju som de säger, the plan is all! 

Kommentarer
Postat av: Storasyster K

Kan du inte verka lite svår och superallergisk, bara för att folk skall minnas dig? Ge din chef en utmaning!! Säg att du vill ha glutenfria vaniljbullar utan lactos. Nötkakor utan hasselnötter och glass utan kolhydrater. Och att du helst har fika innan kl 9 på morgonen eller efter kl 17 på fredagar.



Jag har ett till extraknäck på gång till dig. Elvira äter på sniglarna utan skal, och det är ganska äckligt. Vi skulle behöva någon som rensade vägen till och från Alvas dagis varje dag. Du kan få 50 öre snigeln.



Du vet väll att människor som vill något och har ambitioner alltid får jobb någonstans. Snigel och kott-plockare låter väll kul...

2009-06-01 @ 08:52:06
Postat av: Australian_heat

Hej Liten

Du kan komma hit och jobba....det finns sa otroligt manga knasiga trakiga tidningar i North Queensland. De kan behova lite hjalp med stavning och story...



Eller sa kan vi vara arbetslosa ihop. Det ar 25 grader pa vintern har :-)...har varit pa stranden hela dagen. Har hela huvvet fult med sand.

Kram M

2009-06-01 @ 10:26:36
URL: http://www.giertta.com
Postat av: Chippe

Det kommer att gå bra. Jag lovar!! Och du kan ju ta med egen kladdkaka och bjuda på. Kram

2009-06-02 @ 08:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0