Nya användningsområden

Ärat voro regnet.
I himlen så ock på jorden.
Ära vare dess fader och moder.
i evigheten
X-men...

Igår regnade det och jag är och kommer aldrig blir ett fan av det. Min gud är solen, halleluja! Men gårdagens droppar har nog räddat min vecka, för Stockholmsluften har varit så full av pollen att jag blivit snurrig så fort näsan stuckit utanför dörren. Men efter regnet känns det bättre. Så, jag vet att jag hädar här... men tack för regnet!

Annars så tränade jag igår, stenhårt, det var skönt. En man som jobbar i kafeterian brukar också träna varje dag, så nu hälsar vi på varandra och pratar lite varje gång vi ses bland vikter och trampmaskiner. Han är ungefär tre centimeter kortare än vad jag är och precis lika bred, muskelbred. Tänk er Ljubomir Vranjes, men lägg på tio kilo rena muskler, då ser ni unegär denna kille framför er. Igår upptäckte jag vad han hade i sin mugg som han går och sippar på då och då. Kaffe.
- Dricker du kaffe när du tränar? frågade hälsofreaket i mig chockat
- Ja, det är jättebra, man börjar svettas riktigt snabbt så det är toppen, svarade han nöjt och tipsade mig om att kaffe och red bull gjorde att man fick ut det mesta av sin träning.

Undrar vad alla träningsexperter skulle säga om hans hemmasnickrade metod?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0